Finding Neverland [2004]

"Young boys should never be sent to bed... they always wake up a day older."
 
Underbar film om hur författaren J.M. Barrie (Johnny Depp) finner vänskap hos en singelmamma (Kate Winslet) och hur hennes söner inspirerar honom att skapa historien om Peter Pan. Han visar pojkarna hur viktigt det är att både ta vara på sin barndom och inte bli vuxen för fort, samtidigt som man måste ta ansvar när viktiga saker sker i livet, särskilt när deras far precis dött. En av mina absoluta favoritfilmer! En såndär film som man gärna gråter en skvätt till i slutet.
 

Kommentarer :

#1: Anna

Sv: TACK!
Cool blogg!

skriven
#2: Fotograf Annie

Jag har inte sett hela den filmen tror jag, men sett ganska stora delar av den och det jag sett gillar jag :)

skriven
#3: Maja

Ååh, den filmen är så fin! :))

skriven
#4: Jessica Persson

den här har jag sett, den är väldigt bra :)

skriven

Kommentera inlägget här :