The Hunger Games [2012]

And so it was decreed that each year, the various districts of Panem would offer up in tribute, one young man and woman to fight to the death in a pageant of honor, courage and sacrifice.
 
Filmatiseringen av Suzanne Collins bok The Hunger Games bjuder på ett riktigt bra äventyr med Jennifer Lawrence i huvudrollen som modiga Katniss Everdeen. I en framtida miljö har landet "Panem" delats upp i olika distrikt, där det varje år ska väljas ut en pojke och en flicka som ska delta i hungerspelen - ett livesänt underhållningsprogram där bara en kan stå som slutlig vinnare, och måste därav klara av alla faror de utsätts för, och döda de andra spelarna. Hoppas att uppföljaren Fatta Eld också blir filmatiserad snart!
 

Kommentarer :

#1: amanda

älskar den filmen!
sv: tack för tipset :)

skriven
#2: FlizanLizan

sv: hehe tack :P

har du twitter isf lust att följa mig? jag kan följa dig då med ;P

skriven
#3: ▲ ALICE

Världens bästa film!

Svar: Åh måste nog testa den nästa gång, har bara smakat cookie dough och caramel chew chew tidigare så ska testa en ny smak snart.

skriven
#4: josephine

Sööt blogg du har! :D Hoppas du får en gryyym helg!

skriven
#5: Ronja

Svar; hihi tackar! :D
visst kan vi det följ mig och sen skriver du vilket nr du blev så gör jag lika dant efter!

skriven
#6: Ronja

Svar; kul tack! :D

skriven
#7: Hannah ♥

Världens bästa film!! Åååh vad jag längtar tills tvåan och trean kommer ut! :D

skriven
#8: Elin

Tack för kommentaren! Och jag älskar the hunger games!

skriven
#9: Sara

Jag har läst alla tre böckerna, men ännu inte sett filmen! Den är säkert jättebra (haha, om den ens är hälften så bra som böckerna så är jag nöjd!), så jag borde verkligen se den snart! :D Jag hoppas också att de andra böckerna kommer som film snart! :)

Svar: Ja det har du verkligen rätt i, True Blood är ju bara för spännande! :D

skriven

Kommentera inlägget här :